CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sabtu, 28 Februari 2009

BERINGATLAH!

Mesej ni, sy perolehi dari shbt online sy, yg dikirimkan kepada sy untuk dismpaikan buat peringatn anda semua...
sebarkan kalau sayang pada Islam.............
BAHAYANYA KARTUN POKEMON dan BINATANG2 yang ade dalamnya?
POKEMON bermaksud saya yahudi,> PIKACHU bermaksud jadilah seorang yahudi,>CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemah(nauzubillah) ...... jadi.... tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 chat korang semua......
Protect Our Population Of Islam.... sumer org yg ade yahoo messenger (ym), tolong jangan add org yg id die macam ni: anamuslim_cute_ 97@yahoo. com die cuba nak murtadkan org Islam. tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!!! (kalau rase sayang ngan org Islam la!!!!!!. kalau tak sayang, x payah forward!!!)

Rabu, 25 Februari 2009

AdE apE dgn NamE???




Salam...apabila berbicara tentang diri sendri, psti kita akan sebutkn nma dulu kn...apa ada pada sebuah nma? Melalui nma lah, org mgnali kita, dan mencerminkan peribadi dan dri kita yg sbnrnya..bmcm2 nma yg kita dgr skrg kn? Dan nma pun ada yg mgikut peredaran zaman tau...Macam zaman dulu2, time zaman nenek dan atuk kita dlu, nma Tipah, Timah, Sulong mmg famous la..Tapi skrg?nma2 mcm 2 da x digunapakai lagi da...klu dgr nma mcm 2 skrg, msti org akn tglak dan x mstahil akn mgejek nma 2, kolot la, mcm or g tua la..btl x? kesian la kt si Tipah 2, org xpndg nma dia...Si Tipah 2 pn mula ar tkar nma Latipah kpd Latty pulak...xpasal2 jadi Mat Salleh Celup plak kn..

Sebenarnya, kita sptutnya bsyukur dan jgn mgejek nma org lain krna dgn nma itulah yg akan mmbwa dan mnmpilkan diri sbnar seseorang itu..

Sesungguhnya, sy amat bersyukur dgn nma AMEERAH FARHANAH yg diberikan oleh kedua ibubapa sy yg mmbwa mksd "PUTERI KEGEMBIRAAN"...
Stiap ibubapa perlu memainkan prnan dlm mmbrikan nma pada anak2...krn stiap nama ada mksdnya..Jadi, berilah nma yang mksudnya bercirikan Islam dan mmbwa mksd yg baik dan indah....

Sekian dari sy....


PUTERI LINDUNGAN BULAN....

Selasa, 24 Februari 2009

~TEMAN SEJATI~




kepadamu Tuhan,
ku mencari-cari
teman sejati buat menemani.....
Tinggalkanku sendiri.......
menjadi gdis yang sepi
tiada lgi kegembiraan,
tiada lagi keceriaan....
kerana aku ksnyian....
dulu Kau beri aku seorang teman,
yg beri aku kbhgiaan,
tapi itu semua dlu....
Kini aku meratapi nasib..
Aku terkial2...
mencari pengganti
Tapi hingga kini, tiada ku tmui....
Mengapa harus begini...
hidup seorang diri tanpa sesiapa....
Tidak bererti hidup utkku....
Janganlah Engkau
plingkan hidupku bgni...
kRn aku tidak sanggup
menanggung semuanya...
Yang pasti jika dia temanku yang terindah,
pasti tidak aku tggalkan....
Dan Ku mohon agar Engkau
anugerahkan aku sahabat
Sahabat yg teristimewa....
Tuhan hnya pdMu
aku mohon dan meminta..
kau MAHA MENGETAHUI SEGALA2NYA...

WANITA...KERANA.......




lembut wanita kerana senyumannya...
cekal wanita kerana beraninya.....
patuh wanita kerana kesetiaannya....
sabar wanita kerana imannya......
kasih wanita kerana belaiannya....
lemah wanita kerana airmatanya.....
ikhlas wanita kerana simpatinya......
pendam wanita kerana cemburunya...
sayang wanita kerana sikap keibuannya...
tanpa wanita, lelaki jadi lemah.....
erana wanita, lelaki kalah..........




Isnin, 23 Februari 2009

Apakah jawapan puteraku itu?

Khalifah Harun Ar-Rasyid merupakan khalifah Bani Abassiah yang amat cintakan ilmu. bersama permaisurinya, Zubaidah, baginda memperoleh dua orang putera iaitu Al-Makmun dan Al-Amin. kedua2nya itulah yang bakal menggantikan baginda sebagai khalifah. Tetapi soalnya, siapakah yang lebih layak?
Sebagai persediaan mengambil alih jawatan, khalifah Harun Ar-Rasyid memberikan didikan yang sempurna kepada putera-puteranya itu. Para cendekiawan dari seluruh pelosok dunia juga dipanggil untuk memberi ilmu kepada kedua2 puteranya itu.
Suatu hari, Khalifah Harun memanggil semua guru putera2nya itu dan meminta mereka memberikan pandangan siapakah yang layak menggantikan tempat baginda. Kesemua guru tadi sepakat mengatakan yang Al-Makmun lebih layak. Para pembantu kedua2 puteranya juga bersetuu bahawa Al-Makmun lbih layak.
Tetapi? benarkah demikian? Permaisuri Zubaidah meminta khalifah Harun menyelidik dengan lebih mendalam....Baginda terus bersetuju lantas memanggil ketua pengasuh Al-Amin.
Kata Khalifah Harun," Wahai wanita budiman, cuba kau berpura-pura kepada puteraku Al-Amin, kononnya kau telah diberitahu bahawa jawatan khalifah akan diberi kpdnya...lihat bagaimana reaksinya nanti...". Arahan yang sama juga diberi kpd pengasuh Al-Makmun.
Apabila ketua pengasuh Al-Amin pulang selepas menyempurnakan arahan tersebut, khalifah Harun terus bertanyakan tentang reaksi puteranya itu. Jawab pengasuh tersebut....
"Wahai Amirul Mukminin, Al-Amin berjanji akan memberiku hadiah yang sangat besar seandainya dia menjadi khalifah kelak." Harun terkejut mendengar penjelasan pengasuh itu. Dia mengalih kpd pengasuh Al-Makmun pula.
"Bagaimana pula dengan Al-Makmun?"tanya Harun.
Jawab pengasuh tersebut,"Wahai Amirul Mukminin, puteramu amat berdukacita apabila mendngar berita itu. Al-Makmun berkata dengan penggantian jawatan itu, ini akan bererti kematian ayahandanya."
Khalifah Harun tersenyum, memang Al-Makmun yang layak menggantikannya....

peringatan utk semua!!!




assalamualaikum...


peringatan utk semua... Umat Islam kini sedang diancam bahaya dari kafir laknatullah...Wallahualam....




TO ALL MY MUSLIM FRIENDS .... EVERY ONE MUST READ AND UNDERSTAND WHAT'S GOING ON IN THIS WORLD?KEPADA SAUDARA MUSLIM.. ANDA SEMUA MESTI FAHAM APAKAH APA YANG SEDANG BERLAKU DALAM DUNIA HARI INI..




  • Buku ini telah diterbitkan di pasaran buku London selama 5 hari sebelum ia ditarikbalik kerana dikhuatiri akan menyebabkan gangguan dan diskriminasi orang Hindu di dunia Arab. Sumber maklumat ini adalah daripada U.A.E.


  • Penerbitan Siaran Sharjah disampaikan oleh Ra'ad dan program bernama"Penulisan Luar".


  • Buku Berjudul : "Semua Hindu Bangunlah"


  • Tajuk kecil : "Protokol Ketua Hindu"


  • Pengarang : Dr. R. Singh


  • Ini adalah kesemua 13 protokol yang diketengahkan:




  1. Orang Hindu mesti mempertimbangkan bahawa Israel adalah sekutu terbaik memandangkan sikapnya yang negatif terhadap orang Islam.


  2. Sebarkan perlakuan dosa dan sifat buruk di kalangan orang muslim.


  3. Tokong Hindu mestilah didirikan di semua tempat dan mestilah diziarahi setiap hari. Dan berhala "Ram" mestilah ditempatkan ditempat kerja.


  4. Mesyuarat mestilah dijadualkan untuk merangka plan menentang Islam.


  5. Edarkan dadah dan pelacur di kalangan negara Islam dan komunitinya.


  6. Jalinkan hubungan seksual dengan wanita Islam dan pastikan anak2 Hindu dilahirkan di kalangan mereka.


  7. Jika anda seorang doktor atau ahli farmasi, cuba sebaiknya untuk mencacatkan janinnya.


  8. Jika anda seorang doktor bidan, bisikkan "Ohm" ke telinga anak yang baru lahir (sepertimana azan orang Islam)


  9. Cuba rosakkan bekalan makanan dalam kedai orang Islam sekiranya anda bekerja dengan orang Islam.


  10. Jadilah sahabat mereka, dapatkan kepercayaan dan kemudian khianatilah mereka.


  11. Jadikan orang lain memusuhi Islam.


  12. Jika anda bekerja di rumah mereka, cuba pengaruhi anak2 dan isteri mereka cara mereka berfikir.


  13. Pakailah tali hitam di pergelangan tangan anda.


TOLONG SEBARKAN KEPADA SERAMAI MUNGKIN ORANG ISLAM.

6 CARA LUAHKAN CINTA



Cinta tak semestinya diluahkan dengan mulut tetapi boleh juga diluahkan dengan pelbagai cara...ianya lebih bermakna dan akan dikenang sepanjang hayat seperti kata sebaris ayat Inggeris ni, your thoughtfulness will speak louder than words!




  • album gmbr

beli sebuah album gmbr n ltk semua koleksi gmbr2 kamu berdua..stiap 1 mukasurat tuliskan kata2 cinta yg indah, rgkas ttpi padat yg lahir dr hati kamu sndri..


  • sekuntum bunga

ltakkan skntum bnga di hdpn pntu rumahnya di pg2 hari...si dia psti akn gmbira bila ada bunga di hdpn pintu rumahnya sblm kuar bkrja atau ke kolej....

  • mesej puzzle

mnrik utk diprktikkan. kmu buat sebaris ayt cinta kmdian potong2kn jdi puzzle... beri pd si dia utk cntumkn semula...


  • puisi romantik

luahkan cntamu mlalui puisi atau mdah cnta cptaan kmu sndri dan beri pd si dia...lebih baik smburkn mnyk wngi ksukaannya di atas krtas tsbut..cara ini akan mengingatkn si dia pd kmu...

  • love list

beri si dia 1 snarai atau 10 sbb mgpa kamu mncintainya....sebaiknya kmu hntrkn scra pos pdnya.....klu hntr sndri nnti, si dia byk tnya plak...btl x..

  • gmbr terbaik

lihat balik gmbr2 yg prnh kmu ambil brsmanya.....cari yg paling cntik dan ada kngn manis...kmdian ltakkn gmbr tsbut dlm bingkai bbntuk LOVE dan hdiahkan pada si dia....

pmpuan oh pmpuan!






  1. bila sorang perempuan mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan air matanya, itu tandanya di sedang menangis di dalam hatinya...


  2. bila dia tak menghiraukan kamu(khususnya lelaki) selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa utk tenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf..


  3. perempua ni susah nk cri benda yg dia bnci ttg org yg dia pling syg(sbb tu la rmai pmpuan yg pth hati bila hbgn tu tputus di tgh jln...


  4. sekiranya sorang pmpuan tu jtuh cinta dgn sorang lelaki, lelaki itu akan sntiasa ada di fikirannya walaupun time dia tgh kuar dgn lelaki lain..


  5. bila lelaki yg dia suka dan cinta renung tajam ke dlm matanya, dia akan cair mcm COKLAT!!


  6. perempuan mmg sukakan pjian ttpi slalu x tahu mcm mana nk terima pjian 2..


  7. pmpuan suka luahkan ape je yg mrka rasa..Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah utk mrka luahkan isi hati...


  8. jgn sesekali beritahu pmpuan yg mrka ni LANGSUNG TAK BERGUNA!! mmg NAHAS la korang..


AIR TERJUN SEKAYU




salam..nk citer ckit ni...psl cti mid sem bru2 ni..cti sminggu hari 2, sy blik Trganu...so, bila dah bersama dgn fmily, kami pn g ar bjln puas2...so, sy nk share dgn korang pasal pctian sy hari 2...kami sekeluarga telah ke Air Terjun Sekayu yg tltak di Kuala Berang, Hulu Terengganu...Lokasinya yg terletak di dalam kawasan perkampungan yang agk terpencil dari kesibukan kota....mmg tmpt ni sesuai sgt kpd sesape yg nk hilangkan tension dan yg nk cri ktngan....airnya yg sejuk mmg best...klu korang singgah ke Terengganu, jgn lupe singgah2 ler kt Sekayu ni...ajk fmily rmai2...rugi klu korang x singgah...BEST GILER!!

Isnin, 16 Februari 2009

al-fatihah...


ucapan takziah diucpkn kpd allahyarham Taruddin Bin Ismail iaitu bapa kepada penyanyi no.1 Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza yang telah pergi ke Rahmatullah pada tanggal 15 feb 2009 lebih kurang pada jam 11.45 pg akibat serangan jantung...AL-FATIHAH buat arwah...

setiap yang hidup pasti mati....dan apa yang kita tahu,perkara yang kita tak boleh nk elak ialah KEMATIAN...sudah termaktub di dalam perjanjian manusia dengan Allah bahawa dunia ini hanyalah pinjaman sementara...jadi, sudahkah anda semua siapkan bekalan yang secukupnya untuk menghadapi alam akhirat?? Tepuk dada, tanya selera....saya meminjam kata-kata Juara Lawak musim kedua, Nabil, LU PIKIRLA SENDIRI...selamat beramal!

Ahad, 15 Februari 2009

BILA PADERI BUKA RAHSIA

Bila Paderi Terpaksa Buka RahsiaAda seorang pemuda Arab yang baru saja menyelesaikan bangku kuliahnya di Amerika. Pemuda ini adalah salah seorang yang diberi nikmat oleh Allah berupa pendidikan agama Islam bahkan dia mampu mendalaminya. Selain belajar, dia juga seorang jurudakwah Islam. Ketika berada di Amerika, dia berkenalan dengan salah seorang Nasrani.. Hubungan mereka semakin akrab, dengan harapan semoga Allah s.w.t. memberinya hidayah masuk Islam.Pada suatu hari mereka berdua berjalan-jalan di sebuah perkampungan di Amerika dan melintas dekat sebuah gereja yang terdapat di kampung tersebut. Temannya itu meminta agar dia turut masuk ke dalam gereja. Mula mula dia keberatan, namun kerana desakan akhirnya pemuda itu pun memenuhi permintaannya lalu ikut masuk ke dalam gereja dan duduk di salah satu bangku dengan hening, sebagaimana kebiasaan mereka.Ketika paderi masuk, mereka serentak berdiri untuk memberikan penghormatan lantas kembali duduk. Di saat itu, si paderi agak terbeliak ketika melihat kepada para hadirin dan berkata, 'Di tengah kita ada seorang Muslim. Aku harap dia keluar dari sini.' Pemuda Arab itu tidak bergerak dari tempatnya. Paderi tersebut mengucapkan perkataan itu berkali-kali, namun dia tetap tidak bergerak dari tempatnya. Hingga akhirnya paderi itu berkata, 'Aku minta dia keluar dari sini dan aku menjamin keselamatannya. ' Barulah pemuda ini beranjak keluar.Di ambang pintu, pemuda bertanya kepada sang paderi, 'Bagaimana anda tahu bahawa saya seorang Muslim?'Paderi itu menjawab, 'Dari tanda yang terdapat di wajahmu.'Kemudian dia beranjak hendak keluar. Namun, paderi ingin memanfaatkan kehadiran pemuda ini dengan mengajukan beberapa pertanyaan, tujuannya untuk memalukan pemuda tersebut dan sekaligus mengukuhkan agamanya. Pemuda Muslim itupun menerima tentangan debat tersebut.Paderi berkata, 'Aku akan mengajukan kepada anda 22 pertanyaan dan anda harus menjawabnya dengan tepat. ' Si pemuda tersenyum dan berkata, 'Silakan!'Sang paderi pun mulai bertanya, 'Sebutkan satu yang tiada duanya, dua yang tiada tiganya, tiga yang tiada empatnya, empat yang tiada limanya, lima yang tiada enamnya, enam yang tiada tujuhnya, tujuh yang tiada delapannya, delapan yang tiada sembilannya, sembilan yang tiada sepuluhnya, sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh, sebelas yang tiada dua belasnya, dua belas yang tiada tiga belasnya, tiga belas yang tiada empat belasnya.''Sebutkan sesuatu yang dapat bernafas namun tidak mempunyai ruh! Apa yang dimaksud dengan kuburan berjalan membawa isinya? Siapakah yang berdusta namun masuk ke dalam surga? Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah namun Dia tidak menyukainya? Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dengan tanpa ayah dan ibu!''Siapakah yang tercipta dari api, siapakah yang diazab dengan api dan siapakah yang terpelihara dari api? Siapakah yang tercipta dari batu, siapakah yang diazab dengan batu dan siapakah yang terpelihara dari batu?''Sebutkan sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap besar! Pohon apakah yang mempunyai 12 ranting, setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah naungan dan dua di bawah sinaran matahari?'Mendengar pertanyaan tersebut, pemuda itu tersenyum dengan keyakinan kepada Allah.Setelah membaca 'Bismillah.. .' dia berkata,-Satu yang tiada duanya ialah Allah s.w.t..-Dua yang tiada tiganya ialah Malam dan Siang. Allah s.w.t. berfirman, 'Dan Kami jadikan malam dan siang sebagai dua tanda (kebesaran kami).' (Al-Isra': 12).-Tiga yang tiada empatnya adalah kesilapan yang dilakukan Nabi Musa ketika Khidir menenggelamkan sampan, membunuh seorang anak kecil dan ketika menegakkan kembali dinding yang hampir roboh.-Empat yang tiada limanya adalah Taurat, Injil, Zabur dan al-Qur'an.- Lima yang tiada enamnya ialah Solat lima waktu.-Enam yang tiada tujuhnya ialah jumlah Hari ketika Allah s.w.t. menciptakan makhluk.-Tujuh yang tiada delapannya ialah Langit yang tujuh lapis. Allah s.w.t. berfirman, 'Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Rabb Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang.' (Al-Mulk: 3).-Delapan yang tiada sembilannya ialah Malaikat pemikul Arsy ar-Rahman. Allah s.w.t. berfirman, 'Dan malaikat-malaikat berada di penjuru-penjuru langit. Dan pada hari itu delapan orang malaikat menjunjung 'Arsy Rabbmu di atas (kepala) mereka.' (Al-Haqah: 17).-Sembilan yang tiada sepuluhnya adalah mu'jizat yang diberikan kepada Nabi Musa yaitu: tongkat, tangan yang bercahaya, angin taufan, katak, darah, kutu dan belalang.*-Sesuatu yang tidak lebih dari sepuluh ialah Kebaikan. Allah s.w.t. berfirman, 'Barang siapa yang berbuat kebaikan maka untuknya sepuluh kali lipat ganda.' (Al-An'am: 160).-Sebelas yang tiada dua belasnya ialah jumlah Saudara-Saudara Nabi Yusuf .-Dua belas yang tiada tiga belasnya ialah Mu'jizat Nabi Musa yang terdapat dalam firman Allah, 'Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman, 'Pukullah batu itu dengan tongkatmu.' Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air.' (Al-Baqarah: 60).-Tiga belas yang tiada empat belasnya ialah jumlah Saudara Nabi Yusuf ditambah dengan ayah dan ibunya.-Adapun sesuatu yang bernafas namun tidak mempunyai roh adalah waktu Subuh. Allah s.w.t. berfirman, 'Dan waktu subuh apabila fajarnya mulai menyingsing. ' (At-Takwir: 18).-Kuburan yang membawa isinya adalah ikan yang menelan Nabi Yunus AS.-Mereka yang berdusta namun masuk ke dalam surga adalah saudara-saudara Nabi Yusuf, yakni ketika mereka berkata kepada ayahnya, 'Wahai ayah kami, sesungguhnya kami pergi berlumba-lumba dan kami tinggalkan Yusuf di dekat barang-barang kami, lalu dia dimakan serigala.' Setelah kedustaan terungkap, Yusuf berkata kepada mereka, 'Tak ada cercaan terhadap kamu semua.' Dan ayah mereka Ya'qub berkata, 'Aku akan memohonkan ampun bagimu kepada Rabbku. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.' (Yusuf:98)-Sesuatu yang diciptakan Allah namun tidak Dia sukai adalah suara Keldai. Allah s.w.t. berfirman, 'Sesungguhnya sejelek-jelek suara adalah suara keldai.' (Luqman: 19).-Makhluk yang diciptakan Allah tanpa bapa dan ibu adalah Nabi Adam, Malaikat, Unta Nabi Shalih dan Kambing Nabi Ibrahim.-Makhluk yang diciptakan dari api adalah Iblis, yang diazab dengan api ialah Abu Jahal dan yang terpelihara dari api adalah Nabi Ibrahim.. Allah s.w.t. berfirman, 'Wahai api dinginlah dan selamatkan Ibrahim..' (Al-Anbiya': 69).-Makhluk yang terbuat dari batu adalah Unta Nabi Shalih, yang diazab dengan batu adalah tentera bergajah dan yang terpelihara dari batu adalah Ashabul Kahfi (penghuni gua).-Sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap perkara besar adalah Tipu Daya Wanita, sebagaimana firman Allah s.w.t. 'Sesungguhnya tipu daya kaum wanita itu sangatlah besar.' (Yusuf: 28).-Adapun pohon yang memiliki 12 ranting setiap ranting mempunyai 30 daun, setiap daun mempunyai 5 buah, 3 di bawah teduhan dan dua di bawah sinaran matahari maknanya: Pohon adalah Tahun, Ranting adalah Bulan, Daun adalah Hari dan Buahnya adalah Solat yang lima waktu, Tiga dikerjakan di malam hari dan Dua di siang hari.Paderi dan para hadirin merasa takjub mendengar jawapan pemuda Muslim tersebut. Kemudian dia pun mula hendak pergi. Namun dia mengurungkan niatnya dan meminta kepada paderi agar menjawab satu pertanyaan saja. Permintaan ini disetujui oleh paderi.Pemuda ini berkata, 'Apakah kunci surga itu?'Mendengar pertanyaan itu lidah paderi menjadi kelu, hatinya diselimuti keraguan dan rupa wajahnya pun berubah. Dia berusaha menyembunyikan kekuatirannya, namun tidak berhasil. Orang-orang yang hadir di gereja itu terus mendesaknya agar menjawab pertanyaan tersebut, namun dia cuba mengelak.Mereka berkata, 'Anda telah melontarkan 22 pertanyaan kepadanya dan semuanya dia jawab, sementara dia hanya memberi cuma satu pertanyaan namun anda tidak mampu menjawabnya! 'Paderi tersebut berkata, 'Sesungguh aku tahu jawapannya, namun aku takut kalian marah.'Mereka menjawab, 'Kami akan jamin keselamatan anda. 'Paderi pun berkata, 'Jawapannya ialah: Asyhadu An La Ilaha Illallah , Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullah. 'Lantas paderi dan orang-orang yang hadir di gereja itu terus memeluk agama Islam. Sungguh Allah telah menganugerahkan kebaikan dan menjaga mereka dengan Islam melalui tangan seorang pemuda Muslim yang bertakwa .**NOTA: Ini adalah artikel sulung dari qasha dan merupakan sebuah artikel yang cukup bagus. Ia dapat menyedarkan kita agar membaca dan memahami isi kandungan Al-Qur'an bagi membolehkan kita menangkis tohmahan dan menjawab pertanyaan orang-orang kafir.Saya pernah membaca dari satu buku bahawa sebenarnya paderi Kristian tahu bahawa Kunci Syurga itu adalah Dua Kalimah Syahadah. Kerana itu (kononnya) apabila nazak seorang Kristian, maka paderi akan datang membisikkan kalimah itu ke telinganya dengan harapan dia akan mati dalam Islam. Saya tidak pasti sama ada dakwaan ini (membisikkan ke telinga orang nazak) benar atau tidak. Namun saya pasti ahli kitab Kristian tahu bahawa Kunci Syurga adalah Dua Kalimah Syahadah. Cuma, mereka tidak mahu mengaku (kebenaran Islam) kerana bimbang akan kehilangan pangkat dan kedudukan duniawi.Wallahua'lam.... semana kaya atau besar...tetap Allahuakbar! !!! ittaqullah!! !!

Sabtu, 14 Februari 2009

PRODUK2 ISRAEL....


berikut merupakan senarai produk2 Israel yg wjib kita boikot....

1)FAST FOOD

- Mc Donald

-KFC

2) BEVERAGES/ DRINKS

-coca cola

-Dr. Pepper

-Fanta

-Sprite

- Schweppes

-Lilt

-Fruitopia

-Sunkist

-Kia Ora Fruit Squashes

3)FOOD/SNACKS

-buitoni

-Danone

-Perrier

-Libby's

-Maggi

-Nestle

-Nestle Kit Kat

-Vittel

4) Consumer Products(Tissue,Diapers)

-Kimberly-Clark

-Kotex

-Huggies

-Kleenex

5)Cosmetics, Body Care

-Biotherm

-Sanex

-Garnier

-Clinique

-Helena Rubinstein (HR)

-Loreal Paris

-Origins Natural Resources

-Maybelline

-Johnson&Johnson

-Revlon

-Brylcream

6)Perfumes/Fashions

-Boss(Hugo Boss)

-Lancome

-Giorgio Armani

-Estee Lauder

-Donna Karan New York(DKNY)

-Ralph Lauren

7)Home Products

-Ambi Pur

-Kiwi(Shoe care)

-Sara Lee

8) Technologies

-Nokia

-IBM

-Intel

-ICQ

-AOL

9) Shopping Complex

-Carrefour

* Di atas mrupakn sbhgian drpd produk2 Israel yg kita tahu...so, terpulang kpd anda utk mbli or x...x salah jika kita mmbli ttpi IGTlah bhwa stiap sen yg kita blnjakn dgunakan untuk mmbnuh saudara Islam kita di Palestin....



Ahad, 8 Februari 2009

SEJARAH VALENTINE'S DAY....


tanggal 14 Februari ini, mrupakan Hari Valentine iaitu Hari Memperingati Kekasih bg kebnykn psgn kksih...bg mrk, tarikh 14 Februari tersebut merupakn hari untuk mrka bksih syg dan mmbktikan "I LOVE U"...dan kbykn yg mymbut hari tsbut mrupakn umat Islm sndri!! Sungguh menyedihkan....tidak sepatutnya terjadi apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.
Pada tanggal 14 Februari 270 M, Valentine dibunuh kerana pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (satu. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup,maka para pengikutnya memperingati kematian satu. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.
Tetapi sejak abad 16 M, 'upacara keagamaan' tersebut mulai beransur-ansur hilang dan berubah menjadi 'perayaan bukan keagamaan'. Hari Valentine kemudian dihubungkan dengan
pesta jamuan kasih sayang bangsa Romawi kuno yang disebut "Supercalis" yang jatuh pada tanggal 15 Februari. Setelah orang-orang Romawi itu masuk agama Nasrani(Kristian), pesta 'supercalis' kemudian dikaitkan dengan upacara kematian satu Valentine. Penerimaan upacara kematian satu. Valentine sebagai 'hari kasih sayang' juga dikaitkan dengan kepercayaan orang Eropah bahawa waktu 'kasih sayang' itu mulai bersemi 'bagai burung jantan dan betina' pada
tanggal 14 Februari.
Dalam bahasa Perancis Normandia, pada abad pertengahan terdapat kata
"Galentine"
yang bererti 'galant atau cinta'. Persamaan bunyi antara galentine dan valentine menyebabkan orang berfikir bahwa sebaiknya para pemuda dalam mencari pasangan hidupnya pada tanggal 14 Februari. Dengan berkembangnya zaman, seorang 'martyr' bernama satu. Valentino mungkin akan terus bergeser jauh pengertiannya (jauh dari erti yang sebenarnya). Manusia pada zaman sekarang tidak lagi mengetahui dengan jelas asal usul hari Valentine. Di mana pada zaman sekarang ini orang mengenal Valentine melalui 'greeting card', pesta persaudaraan, bertukar-tukar memberi hadiah dan sebagainya tanpa ingin mengetahui latar belakang sejarahnya
lebih dari 1700 tahun yang lalu.
Dari sini dapat diambil kesimpulan bahwa hal/saat/waktu ini hanyalah tidak lebih bercorak kepercayaan atau animisme belaka yang berusaha merosak 'akidah' muslim
dan muslimah sekaligus memperkenalkan gaya hidup barat dengan bertopengkan percintaan, perjodohan dan kasih
sayang.
"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro satu. Valentino. 14
Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini mengumumkan atau mengisytiharkan hari
tersebut sebagai
hari 'kasih sayang' kerana padanya Islam adalah ZALIM!!! Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi, mengapa kita ingin menyambut hari
Valentine ini kerana hari itu adalah
hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol...

Sabtu, 7 Februari 2009

Mengapa Yahudi Bijak?

Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami…Kaedah ini bagi melatih ank yg bkl lahir nt bjak dlm ilmu kira-kira. Seperkara lagi, sejak awal kandungan si ibu gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama pula ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang.. Menurut mereka daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. Menurut mereka lagi, ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.Selain itu, mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah Yahudi , anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran di sekolah.
Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dam merokok di luar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah …… tekalah sendiri..!)Ketika di tadika lagi, pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever). Rata-rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain muzik dan memahami not notnya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius muzik terdiri dari kaum Yahudi.Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari. Menurut mereka, memanah dan menembak dapat melatih otak mem fokus sesuatu perkara di samping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara. Seterusnya ketika di sekolah tinggi (menengah), di sini murid murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupun kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan. Di akhir tahun di universiti, para penuntut di bidang perniagaan dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkanya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen di kepala, banyak agama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell computer, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama di bawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar di persatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah. Merokok menjanjikan generasi yg bodoh dan sudah tentu genes bodoh akan mengikut ke generasi si perokok. Di Singapore amat memeranjatkan sekali, di sini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Satu pujian utk pemerintah Singapore dan menakjubkan sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu kita lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupn hakikat nya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!Anda mungkin muskil, benarkah merokok dapat melahirkan generasi goblok . Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke muzium hidung anda akan segera terbau asak rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyak kah universiti terdapat disana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan metamatik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri
.....
* artikel ini hnyelah wt rnungn kite bsme...jgn plak kite jdkn Yahudi sbg contoh....INGATTTT!!!

jalan wanita ke syurga


Siapakah wanita yang menjadi ahli Syurga? Apakah ciri-ciri atau sifat-sifat yang menjadi kunci bagi wanita memasuki syurga? Sebuah hadis Nabi menyatakan: Daripada Anas, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud: "Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad) Menurut hadis di atas sekurang-kurangnya ia telah menggariskan empat dasar atau sifat utama yang menjadi teras bagi seorang wanita muslimah memasuki syurga, iaitu menunaikan kewajipannya kepada Allah dalam makna melaksanakan ibadah-ibadah yang diwajibkan ke atasnya seperti sembahyang, puasa, dan lain-lain ibadah wajib yang mampu dilaksanakan. Sebuah hadis menyebutkan bahawa sembahyang adalah perkara pertama yang akan disoal di hari Kiamat. Daripada Abu Hurairah Radhiallahu Anhu, Nabi Sallallahu Alahi Wasallam bersabda: "Sesungguhnya perkara yang pertama sekali dikira dari amalan hamba di hari kiamat ialah sembahyang; sekiranya sembahyang itu sempurna, maka beruntung dan berjayalah dia, dan sekiranya ia rosak, maka kecewa dan rugilah dia, kalau kewajipan fardhu masih kurang, Allah berfirman: Lihatlah adakah amalan-amalan sunat untuk menyempurnakan kekurangan tersebut. Demikianlah seterusnya dengan amalan yang lain" (Hadis riwayat at-Tirmizi) Disamping menunaikan kewajipan kepada Allah, menunaikan hak dan kewajipan kepada suami juga merupakan hal yang tidak boleh diabaikan oleh seorang wanita. Tertunainya hak dan tanggungjawab suami barulah akan turun keredhaan dan rahmat Allah kepadanya. Menjaga kehormatan diri juga merupakan hal yang digariskan oleh hadis di atas. Antara hal-hal yang boleh diketegorikan dalam konteks menjaga kehormatan itu ialah mempunyai sifat pemalu, jika suaminya keluar dia akan menguruskan dan menjaga dirinya dan harta suaminya dengan amanah. Bila suaminya datang kepadanya dia akan menjaga mulut daripada menyebutkan perkataan yang tidak elok didengar. Sebuah hadis Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam menyatakan bahawa: "Sesungguhnya sopan santun dan keimanan adalah saling berkaitan, jika salah satunya dikeluarkan, yang satu lagi juga akan hilang serentak." (Hadis Riwayat Baihaqi) Maksud hadis ini ialah jika kesopanan atau sifat malu sudah hilang, iman juga akan hilang bersama-samanya. Betapa besarnya pengaruh antara kesopanan dan keimanan kepada diri seorang wanita itu, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam menegaskan dengan sabda baginda: "Apabila sesesorang itu terlibat dengan penzinaan, ia bukan lagi seorang beriman, apabila seseorang itu mencuri ia bukan lagi seorang beriman, apabila seseorang itu meminum arak ia bukan lagi seorang beriman, apabila seseorang itu menyelewing setelah diberi amanah oleh orang lain ia bukan lagi seorang beriman, dan apabila seseorang diantara kamu menipu ia bukan lagi seorang beriman, oleh itu berjaga-jagalah!" Taat kepada suami merupakan satu lagi sifat wanita yang digambarkan oleh hadis yang dipaparkan di awal makalah ini. Taat kepada suami adalah tanggungjawab isteri yang wajib di sempurnakan. Sebuah hadis yang diriwayatkan oleh al-Imam Bazzar Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda: "Kamu sampaikan kepada perempuan yang kamu jumpa, bahawa taat kepada suami, dan mengakui hak-hak suami, sama pahalanya dengan berperang dan bertempur dengan musuh-musuh Islam di medan pertempuran, tetapi sedikit sangat daripada isteri-isteri yang menyempurnakan hak-hak suami mereka." (Hadis riwayat Al Imam Bazzar) Isteri adalah pusat dan sumber kebahagiaan dan ketenteraman di dalam sebuah rumahtangga. Ia perlu mempunyai sifat-sifat sabar dan perhatian yang sepenuhnya kepada suami dan juga anak-anak. Sikap inilah yang boleh mewujudkan suasana yang tenang, aman dan damai dalam rumahtangga. Dalam hal ini, para isteri sayugialah akan sentiasa bersikap baik kepada suami. Saidina Abu Bakar Radhiallahu Anhu meriwayatkan bahawa Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam pernah bersabda: "Seorang wanita yang menyakiti hati suami dengan lidahnya, dia mendatangkan celaan dan kemurkaan Allah, para malaikat dan umat manusia." Selain itu, Saidina Ali Radhiallahu Anhu meriwayatkan sebuah hadis mengenai setiap isteri yang tidak menghormati status suaminya. "Wanita yang berkata kepada suaminya yang tidak melihat apa-apa kebaikan pada suaminya, Allah menghapuskan segala perbuatan baiknya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa selama itu siang hari dan bersembahyang pada malamnya." (Hadis Riwayat Imam Majah dan An-Nasai) Berdasarkan huraian ringkas di atas, para wanita semestinyalah mengamalkan sikap taat dan bertakwa kepada Allah, bertanggungjawab kepada suami dan menjaga kehormatan dirinya. Semoga dengan itu, akan mudahlah mereka mendapat rahmat dan keredhaan Allah. Rahmat dan redha Allah itulah yang akan menjamin kebahagian hidupnya di dunia dan di akhirat.

Rabu, 4 Februari 2009

~My_oWn videO~

video






gmbar2 yg smpat drakam smsa bfday party pnsyrah ksygn kmi...Cik Siti Nazurul Aina...

~seindah hiasan~WANITA SOLEHAH


Daripada Imam Ahmad dan Imam Muslim, daripada Umar r.a., Rasulullah sallallahualaihi-wasallam bersabda : “Bermula dunia ini ialah kesukaan dan keseronokan dan sebaik-baik kesukaan itu ialah perempuan yang solehah.”
Dalam sebuah hadis yang Rasulullah sallallahualaihiwasallam bersabda: “Mahukah kamu aku beritahu dari hal sebaik-baik barang yang perlu disimpan oleh seorang lelaki?” Iaitu isteri yang solehah. Jika suami melihat kepadanya diaakan gembira , jika suaminya menyuruh sesuatu dia akan taati dan jika suami tiada di rumah dia akan menjaga harta suaminya dan memelihara kehormatan dirinya.” (HR:Ibnu Majah)
Isteri yang solehah itu selalu memerhatikan akan tanggungjawabnya sebagai isteri, ia hanya berbuat sesuai dengan ketentuan Allah. Di antara ciri-ciri isteri solehah itu ialah bertanggungjawab terhadap kerja-kerjanya. Pada dasarnya kewajipan isteri solehah itu ialah:
1
. Patuh dan taat kepada suami yang soleh
Rumahtangga bahagia sebenarnya terletak pada isteri yang solehah. Ia taat kepada perintah Allah dan Rasul serta setia kepada suami yang soleh.
“Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri (tidak berlaku curang serta memelihara rahsia dan harta suaminya ) di belakang suaminya, oleh kerana Allah telah memelihara mereka…”
(Surah An-Nisa’:34) Isteri yang solehah itu di samping patuh kepada perintah Allah dan Rasulullah sallallahualaihi-wasallam, ia patuh terhadap suaminya dan menyimpan segala rahsia baik diluar rumah mahupun di dalam rumah. Ia selalu tersenyum dan menunjukkan muka manis terhadap suaminya. Tabiatnya yang baik itu menambah kasih sayang suaminya terhadapnya. Ia tidak pernah membantah kata-kata suaminya yag baik, semuanya dikerjakan dengan patuh kerana Allah. Isteri yang baik apabila berkata dengan suaminya dengan suara yang lemah lembut dan penuh kesopanan . Begitu pula tidak boleh memerintah kepada suami, kecuali diucapkan dengan suatu yang baik sebagai suatu pertolongan. Walau bagaimanapun, ketaatan isteri terhadap suami tidak dalam semua perkara. Sekiranya perintah suami boleh membawa dosa, maka isteri dibenarkan membantah. Rasululllah bersabda, “Jika diizinkan seorang manusia sujud kepada manusia,tentu aku akan suruh wanita-wanita sujud kepada suaminya lantaran begitu besar Allah jadikan hak lelaki keatas wanita”
2. Menguruskan rumahtangga
Seorang isteri Muslimah disuruh oleh Allah agar sentiasa berada dirumah dan tidak boleh pergi kemana-mana sesuka hati tanpa izin suami. Duduk dirumah bukan bererti hanya berdiam diri sahja tetapi mengerjakan tugas sebagai isteri. Hikmah daripada perintah Allah tersebut iaitu, supaya para isteri dapat menjaga dan mendidik anak secara lebih sempurna ketika suami mencari rezeki. Disamping itu isteri dapat melakukan pekerjaan rumah seperti menghias rumah dan sebagainya.Walaupun ianya nampak remeh, tetapi ianya amat bermanfaat untuk menjamin keharmonian keluarga.
3.Berhias untuk suami
Menghias diri merupakan kegemaran wanita. Namun kadangkala wanita yang tidak faham akan kewajipannya,ia berhias diri ketika akan keluar rumah. Tetapi ketika di rumah ia dalam keadaan tidak bersih, kadangkala ramutnya pun tidak terurus. Padahal di dalam Islam menganjurkan supaya isteri berhias hanya untuk suami. Tujuan isteri berhias ketika di rumah ialah supaya suami terhibur. Jika suami pulang dari tempat kerja dalam keadaan letih dengan melihat isteri dalam keadaan berseri-seri serta pakaian yang bersih, maka ia menjadi penawar kepada suami. Sehingga keletihan dalam mencari rezeki tadi menjadi hilang, dan bertambahlah kasih sayangnya terhadap isteri. menjadi hilang, dan bertambahlah kasih sayangnya terhadap isteri.
Sabda Rasulullah SAW: “Dari Jabir ra. Ia berkata: Kami pernah pergi bersama-sama Rasulullah di dalam satu peperangan. Ketika kami sampai ke Madinah, kami ingin masuk ke rumah masing-masing. Maka Rasulullah SAW pun bersabda: Bersabarlah, iaitu masuklah pada waktu malam iaitu selepas Isyak, supaya isteri dapat bersikat rambutnya yang kusut dan supaya ia dapat berhias kerana telah lama telah ditinggalkan suaminya.”
(HR:Muttafaqun Alaihi) Berhias bukan sahaja bagi menyambut kepulangan suami dari tempat kerja tetapi juga ketika suami ada di rumah. Wanita Islam hanya boleh berhias untuk dirinya sendiri dan untuk suaminya. Berhias mestilah dilakukan secara besederhana , kerana tujuan berhias agar ia kelihatan bersih dan senang dilihat oleh suami.
4.
Melayani suami
Hubungan seks merupakan penawar kebahagiaan rumahtangga. Ia dipandang sebagai punca keharmonian rumahtangga. Oleh sebab itu isteri hendaklah memberikan layanan yang baik kepada suami dan tidak boleh menolak kemahuan suaminya . Seorang isteri akan dikutuk oleh malaikat apabila ia menolak kemahuan suaminya sehinggalah suaminya reda kepadanya. Mungkin dalam keadaan tertentu isteri boleh menolak kemahuan suaminya seperti dalam keadaan sekit, atau dalam keadaan yang dilarang oleh syara’ untuk melakukan persetubuhan seperti dalam keadaan haid dan sebagainya.
5.
Berpakaian menurut ajaran Islam
Isteri yang menutup auratnya merupakan isteri yang solehah, ramai wanita pada zaman sekarang ini yang berpakaian tetapi telanjang kerana ia menutup bahagian tertentu sahaja, kalau menutup semua pun tetapi bentuk badannya tetap nampak jelas. Allah SWT berfirman, ertinya: “Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah sebagai perhiasan. Dan pakaian taqwa itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian daripada tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat.”
(Surah Al-A’raar:26) Jilbab merupakan satu fesyen pakaian wanta Islam yang menutup tubuh atau sebahagian besar badan wanita di sebelah atas, kecuali muka dan tapak tangan. Jilbab tidak menampakkan tubuh badan. Allah memerintahkan supaya berpakaian demikian supaya dapat membezakan antara wanita beriman dan tidak beriman, ia juga supaya terhindar dari golongan munafik. Firman Allah yang bermaksud: “Hai Nabi, katakanlah kepada isteri- isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: “Hendaklah mereka mengulurkan Jilbab mereka ke seluruh tubuh mereka.”Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, kerana itu tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha Penganmpun lagi Maha Penyayang.”
(Surah Al-Ahzab:59)
6. Memberi motivasi terhadap cita-cita suami
Isteri yang solehah adalah isteri yang mahu menjadi teman berunding bagi suami dan menjadi sahabat dalam menyelesaikan pelbagai masalah. Itulah hubungan suami isteri itu diertikan orang sebagai “teman hidup”.Jika suami menghadapi masalah untuk mencapai cita-citanya dan cita-cita keluarga maka bermotivasilah kepadanya dan hiburkanlah hatinya . Isteri teladan disamping ia memberi dorongan dan bermotivasi kepada suami ia juga merupakan sumber ilham bagi suami. Ini membuatkan hati suami tenteram apabila bersama isteri dan segala masalah dihadapinya bersama-sama.

Di antara ciri-ciri isteri solehah yang lain ialah:

Mentaati Allah SWT dan mengerjakan segala perintah suami selagi tdak melanggar perintah Allah.
Bersikap malu terhadap suami.
Berdiam diri ketika suami sedang berkata-kata, baru berbicara setelah ia selesai berbicara.
Berdiri tegak sebagai tanda hormat semasa ia datang dan pergi.
Sentiasa menyerahkan diri kepadanya apabila ia memerlukannya.
Memakai wangi-wangian di hadapan suami.
Menjaga mulut daripada bau-bauan yang tidak menyenangkan.
Tidak mengkhianati dan berlaku curang terhadapnya ketika ketiadaan suami.
Sentiasa menghormati keluarga suami .
Bersyukur di atas apa yang disediakan oleh suami.
Tidak berpuasa sunat tanpa kebenaran suami.
Tidak keluar rumah kecuali dengan izin suami.


My sWeet lecturer bUffday....

04 Feb 2009, gnp la 31thn pnsyrh kmi, iaitu Cik Siti Nazurul Aina Binti Aripin...n kmi skls tlh mrncg 1 sprise party utk pnsyrh ksygn kmi itu...mmndgkn kls bliau start kul 3 smpai 5, kmi tlh mrncg utk dtg lbih awl bg mmbuat psdiaan utk sprise prty tsbut....aku, n 2 org kwn kmcengku, iaitu Eryn n Qira tlh diamanahkn utk mmbli kek...kmi spkat mmbli sbji kek cklat yg agk comel...hikhikhik...dcni kmi tlh m'abdikn gmbr2 utk ttpn pgnjung blog comel ni...hikhikhik...

ANNIVERSARY MY MUM~MY DAD

31 jAN 2009,gnp la 23 thn mahligai bhgia mlik ayahanda n bondaku tsyg iaitu En.Suboh n Pn.Shariffa...alhmdlilah, spjg 23 thn mrk mdrikn rmhtgga,mrk tlh dkrniakn 6 org chymta, iaitu Ammar Firdaus,Ameerah Farhanah, Atiqah Farahin,Muhammad Hafizol Asri,Muhammad Safwan n yg bgsu, Idham Hakimi... Ssgguhnya sbg seorg ank,aku brntung krn dlhirkn dlm kluarga yg bsr ini....Ayahandaku, wlupn dia tgas thdp ank2, nmun ksh n sygnye x prnh lntur..bgitu jgk bondaku....Ayhnda,bonda....nsihat kalian, x prnh anknda abaikn...t.ksih di atas sgle2nye......

SUDAH SURATAN TAKDIR...

tanggal 29Jan yang lalu,satu kejadian yg tak diduga telah mnimpa diriku....itulah bala klu duduk krusi gne dua kaki....ku tlh tjatuh dr krusi n mglami skit tulang blkng...hnye Than je yg tahu btape seksanya time tu..tp ape blh wt kn....da tkdir....mmg x disgka....mse kjdian tu,ku tgh syok2 borak ngn kwn2...glak2 n hpy go lucky je...time jtuh 2,sume t'diam...ksian tol driku time 2...nk bgn blik time 2,hnye Than yg Maha Mgtahui....skit x tkire...keesokkan hrinye,tpkse ar amik M.c n g klink kt Kuala...g ngn my housemate yg tomei 2,UNA....